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Revista Brasileira de Gestão de Negócios, Volume: 22, Número: 4, Publicado: 2020
  • Empreendedorismo e desenvolvimento humano: uma análise internacional Article

    Ballesta, José Antonio Camacho; Rosales, Bladimir José de la Hoz; Torres, Ignacio Tamayo

    Resumo em Português:

    Resumo Objetivo: Este estudo tem como objetivo analisar o impacto no desenvolvimento humano das taxas de empreendedorismo inovador e do empreendedorismo por necessidade. Metodologia: Nosso estudo empírico é baseado em amostras de países que possuem informações sobre as taxas de empreendedorismo, desenvolvimento humano e progresso social. Os dados são analisados por meio das técnicas dos mínimos quadrados agrupados e de dados em painel. Resultados: O empreendedorismo inovador melhora a qualidade de vida nas dimensões medidas pelo Índice de Progresso Social e pelo Índice de Desenvolvimento Humano modificado. De maneira similar, o empreendedorismo por necessidade não favorece o aumento do desenvolvimento humano, pelo menos nas dimensões medidas pelos dois índices, já que este é um tipo de empreendedorismo de subsistência. Contribuições: Este estudo apresenta uma nova evidência que contribui para o conhecimento sobre como o empreendedorismo impacta a melhoria da qualidade de vida.

    Resumo em Inglês:

    Abstract Purpose: This study aims to analyze the impact on human development of rates of innovative entrepreneurship and necessity entrepreneurship. Design/methodology/approach: Our empirical study is based on samples from countries with information about rates of entrepreneurship, human development, and social progress. The data are analyzed by means of pooled least squares and panel data techniques. Findings: Innovative entrepreneurship improves the quality of life in the dimensions measured by the Social Progress Index and Modified Human Development Index. Necessity entrepreneurship does not favor an increase of human development, at least in the dimensions measured by the two indexes, since this is a subsistence entrepreneurship type. Originality/value: This study presents new evidence that contributes to the knowledge on how entrepreneurship improves quality of life.
  • O papel da liderança ressonante, da amizade no local de trabalho e da cultura de atendimento na previsão do comprometimento organizacional: o papel mediador da compaixão no trabalho Article

    Ali, Riaz; Kashif, Muhammad

    Resumo em Português:

    Resumo Objetivo: Este estudo tem como objetivo mostrar empiricamente os efeitos positivos da liderança ressonante, da amizade no local de trabalho e da cultura de atendimento, prevendo o comprometimento organizacional em um papel mediador da compaixão no trabalho. Metodologia: Os dados foram coletados de 442 funcionários de linha de frente que trabalham em organizações de saúde do Paquistão, empregando uma pesquisa transversal. Os dados coletados foram analisados pela técnica de modelagem de equações estruturais (MEE), usando o SmartPLS 3.0. Resultados: Todas as relações propostas foram estatisticamente fundamentadas. Constatamos que a liderança ressonante, a cultura de atendimento e a amizade no local de trabalho predizem um comprometimento normativo entre os profissionais de saúde em um papel mediador da compaixão no trabalho. Os resultados mostram uma excelente adequação do modelo, no qual todas as hipóteses diretas e indiretas são sustentadas pelos dados. Contribuições: Os efeitos positivos da liderança ressonante, da amizade no local de trabalho e da cultura de atendimento como uma estrutura unificada para prever o comprometimento organizacional por meio do papel mediador da compaixão em um ambiente de trabalho na área da saúde são exclusivos deste estudo.

    Resumo em Inglês:

    Abstract Purpose: This study aims to empirically demonstrate the positive effects of resonant leadership, workplace friendship and serving culture on organizational commitment through a mediating role of compassion at work. Design/methodology/approach: The data are collected from 442 front line employees (FLEs) working in Pakistani healthcare organizations by employing a cross-sectional survey. The collected data are analysed through the structural equation modelling (SEM) technique, using SmartPLS 3.0. Findings: All the proposed relationships are statistically supported. We found that resonant leadership, serving culture and workplace friendship predict normative commitment among healthcare frontliners through a mediating role of compassion at work. The results demonstrate an excellent model fit, where all the direct as well as indirect hypotheses are supported by the data. Originality/value: The analysis of the positive effects of resonant leadership, workplace friendship and serving culture as a unified framework to predict organizational commitment via the mediating role of compassion in a healthcare setting is unique to this study.
  • Quais são os atributos da liderança sustentável? Article

    Armani, Ananda Borgert; Petrini, Maira; Santos, Ana Clarissa

    Resumo em Português:

    Resumo Objetivo: O objetivo desta pesquisa é oferecer uma perspectiva mais holística da liderança sustentável (LS), entendendo quais de seus atributos permitem mudanças em organizações orientadas à sustentabilidade e como eles estão conectados. Metodologia: Foi realizada uma pesquisa exploratória e qualitativa por meio de estudos de caso múltiplos e comparativos. Selecionamos quatro organizações e realizamos entrevistas com três grupos diferentes de gerentes - gerente de RSC, gerente de RH e gerentes de negócios - em cada organização. Além disso, coletamos documentos institucionais e documentos externos. A observação também foi utilizada como técnica de coleta de dados. Os dados foram analisados pela técnica de análise de conteúdo. Resultados: O papel da LS muda de acordo com a maturidade organizacional em relação à sustentabilidade. Até os sete atributos reconhecidos como importantes por todos os gerentes (liderança, habilidades interpessoais, foco em sustentabilidade, orientação à mudança, alinhamento com a cultura organizacional, valores e princípios morais e visão de negócios) mostravam diferentes posicionamentos, dependendo do quadrante do qual os gerentes fazem parte. Contribuições: A estrutura proposta não apenas identificou quais são os atributos da LS, mas também as conectou em duas perspectivas, apontando que esses atributos são interdependentes e inter-relacionados. Nossa contribuição para a prática é o uso da estrutura como um guia para liderar mudanças, a fim de promover a mudança para a LS nas organizações, seja desenvolvendo programas de desenvolvimento de LS ou como orientação nos processos de recrutamento de novos líderes.

    Resumo em Inglês:

    Abstract Purpose: The purpose of the study is to provide a more holistic perspective on sustainable leadership (SL), understanding which of its attributes enable changes to more sustainable‐oriented organizations and how they are connected. Design/methodology/approach: We carried out an exploratory and qualitative study through multiple and comparative case studies. We selected four organizations and conducted interviews with three different groups of managers in each organization: CSR manager, HR manager, and business managers. In addition, we collected institutional and external documents. We also used observation as a data collection technique. We analyzed the data using the content analysis technique. Findings: The role of SL changes according to organizational maturity in relation to sustainability. Even the seven attributes recognized as important by all managers (leadership, interpersonal skills, focus on sustainability, orientation toward change, alignment with the organizational culture, values and moral principles, and business vision) showed different positioning depending on the quadrant the managers are a part of. Originality/value: The proposed framework not only identified what the attributes of SL are but also connected them under two perspectives, pointing out that these attributes are interdependent and interrelated. Our contribution to practice lies in the use of the framework as a guide to lead change in order to bring about a shift to SL in organizations, whether through developing SL programs, or as guidance in the processes of recruiting new leaders.
  • Sons do Aroma: Correspondências olfativas-auditivas nas experiências de compra online de perfume Article

    Mahdavi, Mehdi; Barbosa, Belem; Oliveira, Zaíla; Chkoniya, Valentina

    Resumo em Português:

    Resumo Objetivo: O perfume é um dos produtos experienciais mais desafiantes para venda online. Este artigo explora como as associações entre os sentidos olfativo e auditivo ajudam os consumidores a reconhecer as caraterísticas de um perfume na ausência do aroma real. Metodologia: Dada a escassez de contributos sobre a compra online de perfume, implementou-se uma abordagem qualitativa de natureza exploratória. Foram realizadas vinte e sete entrevistas em profundidade a indivíduos de três países com experiência anterior em compra online de perfumes. Resultados: Associações entre sons/vozes e tipos de aroma reconhecidos pelos entrevistados e o papel complementar destes sinais na compra online de perfume são os principais resultados deste estudo. Contribuições: Tanto vendedores como compradores online poderão beneficiar dos resutlados desta pesquisa. De facto, é provável que compradores online decidam quer considerar para compra quer ignorar um perfume desconhecido com base nos sinais aromáticos que são percebidos pelos sons, o que também pode servir de guia para vendedores online.

    Resumo em Inglês:

    Abstract Purpose: Perfume is arguably one of the most challenging experience products offered online. This article explores how the associations between the human senses of olfaction and audition can help consumers recognize the characteristics of the scent in the absence of the real scent. Method: Given the scarcity of contributions regarding online shopping behavior for perfume, an exploratory qualitative approach was implemented. Twenty-seven in-depth interviews were conducted among individuals from three countries with prior experience of purchasing perfume online. Results: The study highlights the associations made by the interviewees between the types of sounds/voice and types of scents and the complementary role of these cues in online shopping of perfume. Practical implications: Both e-sellers and e-buyers can benefit from the findings of this research. In fact, it is likely that e-shoppers decide to either consider or ignore an unknown perfume for purchase based on the scent signals perceived from sounds, which can provide guidance for e-sellers as well.
  • Os efeitos da facilidade e da dificuldade em avaliar relacionamentos comerciais sobre as intenções de compra Article

    Viacava, Juan José Camou; Baptista, Paulo de Paula

    Resumo em Português:

    Resumo Objetivo: Investigar os diferentes impactos que a facilidade (fluência) e a dificuldade (disfluência) nas avaliações de relacionamentos comerciais satisfatórios e insatisfatórios possuem nas intenções de compra futuras. Adicionalmente, investigar o papel mediador da confiança dessas avaliações e apresentar uma nova forma de manipulação de fluência realizada diretamente na forma de avaliações de satisfação. Metodologia: Esta pesquisa contempla um primeiro experimento com design fatorial 3 (fluência: fácil vs difícil vs controle) x 2 (cenário hipotético de satisfação vs insatisfação) com 180 estudantes de graduação e um segundo experimento single factor (fluência: fácil vs difícil vs controle) com 326 consumidores avaliando seus provedores de serviços financeiros. Ambos utilizaram um delineamento between-subjetcs com distribuição aleatória de sujeitos entre os cenários. Resultados: Consumidores insatisfeitos com facilidade percebida em avaliar relacionamentos comerciais têm um aumento de confiança nessas avaliações, fazendo que diminuam as intenções de compra. Por outro lado, consumidores satisfeitos têm em geral um excesso de confiança, sendo impactados de forma igual pela dificuldade ou facilidade percebida em razão de um viés direto das avaliações que aumenta as intenções de compra. Contribuições: Os resultados demonstram que a fluência (facilidade ou dificuldade percebida) depende da valência das avaliações para afetar diretamente as decisões subsequentes (valência positiva) ou indiretamente (valência negativa). Apresenta-se também uma nova maneira, mais rápida e prática de manipular a fluência. Ainda, como esses efeitos resultam em decisões enviesadas, são levantadas questões éticas.

    Resumo em Inglês:

    Abstract Purpose: This research aims to investigate the different impacts of easy (fluency) and difficult (disfluency) business relationship evaluations on future purchase intentions. In addition, it seeks to investigate the mediating role of confidence in these evaluations and present a new form of fluency manipulation performed directly by satisfaction evaluations. Design/methodology/approach: This research includes a first experiment with a 3 (fluency: easy vs difficult vs control) x 2 (hypothetical scenario of satisfaction vs dissatisfaction) factorial design, using 180 undergraduate students, and a second single factor experiment (fluency: easy vs difficult vs control) with 326 consumers evaluating their financial services provider. Both used a between-subject design with the individuals being randomly distributed between the scenarios. Findings: Dissatisfied consumers who perceived ease in evaluating commercial relationships have increased confidence in these evaluations, negatively influencing their purchase intentions. Meanwhile, satisfied consumers are generally overconfident, being equally affected by perceived difficulty or ease due to a direct bias from the evaluation, which increases purchase intentions. Originality/value: The results demonstrate that fluency (perceived ease or difficulty) depends on the valence of the evaluations, directly affecting (positive valence) or indirectly affecting (negative valence) subsequent decisions. We also present a new, faster, and more practical way to manipulate fluency. Furthermore, we raise some ethical questions as these effects result in biased decisions.
  • A influência da capacidade de gerenciamento de informações nas vantagens sustentáveis das empresas: um estudo de casos múltiplos com empresas líderes do mercado brasileiro Article

    Maçada, Antonio Carlos Gastaud; Brinkhues, Rafael Alfonso; Freitas Jr., José Carlos da Silva

    Resumo em Português:

    Resumo Objetivo: O objetivo do presente estudo é avaliar a influência da capacidade de gerenciamento de informações na vantagem competitiva sustentável das empresas, com base na abordagem qualitativa. Metodologia: Este estudo apresenta os resultados de um estudo de casos múltiplos realizado em três empresas líderes em seu respectivo setor no Brasil (uma cooperativa de crédito, uma varejista de moda e uma fabricante de móveis). Resultados: Os resultados apontam para uma série de conexões entre essas capacidades do sistema de informação (gerenciamento e integração de informações) e as capacidades organizacionais (flexibilidade, reconfigurações e agilidade), que foram observadas por meio da análise de conteúdo aplicada à intercorrência das categorias intermediárias dessas capacidades. Contribuições: O impacto estratégico dos recursos e capacidades da tecnologia da informação continua sendo uma fonte de controvérsia na literatura. O presente estudo contribui com a literatura sobre gerenciamento de sistemas de informação por vantagem competitiva sustentável. É influenciado por recursos e habilidades relacionadas à informação, e não apenas a recursos tecnológicos.

    Resumo em Inglês:

    Abstract Purpose: The aim of this study is to assess the influence of Information Management Capability (IMC) on Companies’ Sustainable Competitive Advantage (SCA) based on the qualitative approach. Design/methodology/approach: This study presents results of a multiple-case study carried out in three leading companies in their sector in Brazil (a credit union, a fashion retailer, and a furniture manufacturer). Findings: The results point towards a series of connections between Information System capacities (information management and integration) and organizational capacities (flexibility, reconfigurations, and agility), which were observed through content analysis applied to the inter-occurrence of intermediate categories of these capacities. Originality/value: The strategic impact of information technology resources and capacities remains a source of controversy in the literature. This study contributes to the literature on Information Systems Management and Sustainable Competitive Advantage (SCA). These are influenced by resources and abilities related to information rather than just technological resources.
  • Determinantes de atrasos na votação do plano de recuperação judicial de empresas Article

    Silva, Vinicius Augusto Brunassi; Saito, Richard; Manoel, Paulo Martins; Oreng, Mariana Aparecida Calabrez

    Resumo em Português:

    Resumo Objetivo: Empresas e credores podem adiar certas decisões devido a ações que exigem coordenação nas recuperações de empresas. Este artigo investiga atrasos na votação de planos de recuperação durante as assembleias gerais de credores no Brasil. Metodologia: Utilizando uma amostra de 120 planos de recuperação coletados manualmente, apresentamos análises descritivas e de regressão (mínimos quadrados ordinários, ou MQO, Poisson, regressões binomiais negativas e quantílicas) para mostrar as principais características dos atrasos na votação. Resultados: Nossos resultados revelaram que uma alta concentração de dívida entre as classes de credores está relacionada a menos atrasos. Além disso, um número maior de bancos e credores com garantia real que possuem direitos de crédito na recuperação está positivamente correlacionado com os atrasos. Por fim, argumentamos que os planos de recuperação que requerem tempo adicional para a votação estão relacionados a propostas de desinvestimento. Contribuições: Ainda faltam resultados empíricos baseados na avaliação de características dos vários credores e da proposta de recuperação apresentada no plano de recuperação da empresa. Este é o primeiro artigo no Brasil que explora como os conflitos de interesse entre as classes de credores podem estar relacionados aos atrasos. Nosso artigo contribui para a literatura desenvolvida por Gilson (1990), Gilson et al. (1990), Brown et al. (1993), Franks e Tourus (1994), Helwege (1999), Ayotte e Morrison (2009), Ponticelli (2012) e Ivashina et al. (2015) sobre as características dos atrasos na votação do plano de recuperação durante os casos de reestruturação. Corroboramos os resultados obtidos em trabalhos anteriores e fornecemos uma análise do papel desempenhado por cada classe de credores no atraso da votação do plano em empresas brasileiras.

    Resumo em Inglês:

    Abstract Purpose: Firms and creditors may delay certain decisions in corporate reorganizations because of actions that require coordination. This paper investigates delays in voting on reorganization plans during claimholder general meetings in Brazil. Design/methodology/approach: Using a sample of 120 hand-collected reorganization plans, we present descriptive and regression (OLS, Poisson, negative binomial, and quantile) analyses to show the primary characteristics of delayed votes. Findings: Our results revealed that a high concentration of debt among the different classes of claimholders appeared to be related to fewer delays. Moreover, a higher number of banks and secured creditors with claims in the reorganization appeared to be positively correlated with delays. Finally, we argue that reorganization plans that require additional time to reach a vote are related to divestment proposals. Originality/value: There is still a lack of empirical results based on evaluations of multiple creditor characteristics and the reorganization proposals presented in firms’ reorganization plans. This is the first paper in Brazil to explore how conflicts of interest among different classes of creditors may relate to delays. Our paper contributes to the literature developed by Gilson (1990), Gilson et al. (1990), Brown et al. (1993), Franks and Tourus (1994), Helwege (1999), Ayotte and Morrison (2009), Ponticelli (2012), and Ivashina et al. (2015) regarding the characteristics of delaying reorganization plan votes during restructuring cases. We corroborate the results obtained by previous papers and provide an analysis of the role played by each class of claimholder in delaying plan votes for Brazilian firms
  • A utilidade do fluxo de caixa operacional para a previsão de falência em empresas de médio porte Article

    Rodríguez-Masero, Natividad; López-Manjón, Jesús D.

    Resumo em Português:

    Resumo Objetivo: O presente artigo propõe o uso do fluxo de caixa operacional (FCO) como um instrumento a fim de determinar a probabilidade de falência de uma empresa. Apresenta um novo modelo capaz de prever fracassos empresariais com base nos dados provenientes das demonstrações financeiras. Metodologia: Neste estudo, a análise logit foi empregada devido às suas vantagens conceituais frequentemente citadas em relação à análise discriminante múltipla. Por meio dessa regressão logística, identificamos uma função integrada para diversos índices úteis para avaliar se uma empresa pode ser classificada como solvente ou insolvente no futuro. A amostra é composta por empresas espanholas de médio porte (EMP) incluídas no SABI. Resultados: Identificamos uma função integrada para vários índices, incluindo informações provenientes da demonstração do fluxo de caixa, úteis para avaliar se uma empresa pode ser classificada como solvente ou insolvente no futuro. A análise sugere a utilidade de levar em consideração as informações obtidas a partir das demonstrações do fluxo de caixa ao tomar decisões sobre empréstimos a empresas e também em relação ao nível aceitável de alavancagem assumido pela empresa. Contribuições: O modelo é capaz de prever a probabilidade de uma empresa de médio porte ter problemas financeiros três anos antes de isso acontecer, aumentando sua capacidade de realizar medidas corretivas.

    Resumo em Inglês:

    Abstract Purpose: This paper proposes using operating cash flow (OCF) as an instrument to determine a firm’s likelihood of bankruptcy. It presents a new model capable of predicting business failure based on data derived from financial statements. Design/methodology/approach: In this study, logit analysis was employed because of its frequently-cited conceptual advantages relative to multiple discriminant analysis. Through the logistic regression, we identified an integrated function for several ratios, which is useful when assessing whether a firm can be classified as solvent or insolvent in the future. The sample consists of Spanish medium-sized enterprises (MEs) included in the SABI. Findings: We identified an integrated function for several ratios, including information derived from cash flow statements, which is useful when assessing whether a firm can be classified as solvent or insolvent in the future. The analysis suggests the usefulness of taking into account information provided by cash flow statements when making decisions regarding lending to firms and, also, in relation to the acceptable level of leverage that can be assumed by a firm. Originality/value: The model is capable of predicting the probability that a medium-sized firm might have financial problems three years before this occurs, increasing the capacity to take corrective measures.
  • O papel da supervisão bancária nas divulgações de risco de crédito e provisões para perdas com empréstimos Article

    Albuquerque, Daniela; Morais, Ana Isabel; Pinto, Inês

    Resumo em Português:

    Resumo Objetivo: O objetivo do presente artigo é analisar o efeito do nível de poder de supervisão sobre o nível de divulgação das provisões para perdas com empréstimos e sobre o uso deste elemento para fins de suavização de receita. Metodologia: Nossa amostra inclui 60 bancos europeus de 15 países, para o período entre 2012 e 2015. Utilizamos um índice baseado na mensuração do poder de supervisão e estimamos três modelos de regressão a fim de investigar o papel da supervisão bancária na divulgação do risco de crédito e uso das provisões para perdas com empréstimos para fins de suavização de receita. Resultados: Os resultados mostram que os bancos de países com maior nível de poder de supervisão divulgam mais informações sobre provisões para perdas com empréstimos. Os resultados, no entanto, mostram que os bancos de países com maior nível de poder de supervisão apenas divulgam mais informações sobre o Pilar 3 e não de acordo com a IFRS 7. Além disso, concluímos que a discrição gerencial é menor em bancos domiciliados em países em que a aplicação conte com níveis altos. Contribuições: Este estudo é útil para os supervisores bancários, pois aumenta a conscientização sobre sua influência na divulgação de perdas por redução ao valor recuperável em ativos financeiros, e para os usuários das demonstrações financeiras, pois são fornecidas informações sobre a relação entre poder de supervisão e suavização de receita.

    Resumo em Inglês:

    Abstract Purpose: The aim of this paper is to analyse the effect of the level of supervisory power on the level of disclosure of loan loss provisions and on the use of this item for income smoothing purposes. Design/methodology/approach: Our sample includes 60 European banks from 15 countries, covering the period between 2012 and 2015. We use an index based on the measure of supervisory power and we estimate three regression models in order to investigate the role of banking supervision in credit risk disclosure and in the use of loan loss provisions for income smoothing purposes. Findings: The results show that banks from countries with a higher level of supervisory power disclose more information about loan loss provisions. However, banks from countries with a higher level of supervisory power only disclose more information regarding Pillar 3 and not IFRS 7. Additionally, we conclude that managerial discretion is lower in banks domiciled in countries with high enforcement. Originality/value: This study is useful for bank supervisors as it raises awareness about their influence on the disclosure of impairment losses on financial assets, and for users of financial statements as insights are provided about the relationship between supervisory power and income smoothing.
  • Economic and financial determinants of bankrupcy: evidence from Ecuador’s private banks and the impact of dollarization on financial fragility Article

    Uquillas, Adriana; Flores, Francis

    Resumo em Espanhol:

    Resumen Objetivo: Se establece un modelo econométrico para explicar la quiebra en los bancos ecuatorianos. Se demuestra empíricamente la utilidad de combinar determinantes macroeconómicos, financieros e idiosincráticos. Metodología: El análisis transversal incluye el estudio de 24 bancos privados entre 1996 y 2016. La quiebra se considera un evento raro. Resultados: Incluso en condiciones macroeconómicas adversas, el principal factor que explica la bancarrota es una administración laxa. Aquellos bancos con mayor endeudamiento respecto al capital son más susceptibles a la quiebra. Un mayor spread y una inflación más baja están asociados a una menor probabilidad de quiebra. Ceteris paribus, después de la dolarización, la probabilidad de quiebra disminuye y la gestión efectiva de cada banco se convierte en un factor relevante para explicar la bancarrota. Contribuciones: Se combinan diferentes determinantes para producir modelos predictivos con valor práctico y dinámicas macrodependientes que son relevantes para las pruebas de tensión. La evidencia muestra que el cambio en el sistema monetario ha ayudado a estabilizar el sistema financiero. La problemática existente de tener una muestra pequeña y eventos raros se deja en evidencia y se aborda adecuadamente.

    Resumo em Inglês:

    Abstract Purpose: An econometric model is established to explain bankruptcy in Ecuadorian banks. The utility of combining macroeconomic, financial, and idiosyncratic determinants to explain bankruptcy is empirically demonstrated. Design/methodology/approach: The cross-sectional analysis includes 24 banks between 1996 and 2016. Bankruptcy is considered as a rare event. Findings: Even in adverse macroeconomic conditions, the main factor explaining bankruptcy is lax administration. Also, those banks with higher levels of indebtedness with respect to their capital levels are more susceptible to bankruptcy. Higher levels of spread and lower inflation are associated with lower levels of bankruptcy. Ceteris paribus, after dollarization the bankruptcy probability decreases and the effective management of each bank becomes a relevant factor to explain bankruptcy. Originality/value: Different determinants are combined in order to produce predictive models with practical value and macro-dependent dynamics that are relevant for stress tests. There is empirical evidence that the change in the monetary system has helped to stabilize the financial system. The problem of having a small sample and rare events is evident and adequately addressed.
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