ISSN 2175-3539 on-line version

EDITORIAL BOARD

 

Editors

  • Marilda Gonçalves Dias Facci - Universidade Estadual de Maringá - Maringá - PR - Brasil
  • Silvia Maria Cintra da Silva – Universidade Federal de Uberlândia – Uberlândia – MG – Brasil
  • Alexandra Ayach Anache - Universidade Federal de Mato Grosso do Sul - Campo Grande - MS - Brasil

 

Section Editors

  • Anabela Almeida Costa e Santos Peretta - Universidade Federal de Uberlândia - Uberlândia - MG - Brasil
  • Camila Turati Pessoa - Universidade Federal de Uberlândia - Uberlândia - MG - Brasil
  • Christiane Jacqueline Magaly Ramos - Laboratório Interinstitucional de Estudos e Pesquisas em Psicologia Escolar - LIEPPE - Universidade de São Paulo - SP - Brasil
  • Denise Mesquita de Melo Almeida - Universidade Federal da Grande Dourados - Dourados - MS - Brasil
  • Fauston Negreiros - Universidade Federal do Piauí - Parnaíba - PI - Brasil
  • Flávia da Silva Ferreira Asbahr – Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho – Bauru – SP – Brasil
  • Janaina Cassiano Silva - Universidade Federal de Catalão - Catalão - GO - Brasil
  • Jane Teresinha Domingues Cotrin - Universidade Federal de Mato Grosso – Cuiabá - MT - Brasil
  • Maria Julia Lemes – Universidade Estadual de Maringá – Maringá – PR – Brasil
  • Marli Lucia Tonatto Zibetti – Universidade Federal de Rondônia – Porto Velho – RO – Brasil
  • Sonia Mari Shima Barroco – Universidade Estadual de Maringá – Maringá – PR – Brasil
  • Tatiana Platzer do Amaral - Laboratório Interinstitucional de Estudos e Pesquisas em Psicologia Escolar - LIEPPE - Universidade de São Paulo - SP - Brasil

Editorial board

  • Luciane Maria Schlindwein – Universidade Federal de Santa Catarina, Florianópolis – SC – Brasil
  • Marilene Proença Rebello de Souza - Universidade de São Paulo, São Paulo – SP – Brasil
  • Mitsuko Aparecida Makino Antunes – Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo – SP – Brasil
  • Roseli Fernandes Lins Caldas – Universidade Presbiteriana Mackenzie, São Paulo, SP – Brasil
  • Sérgio Antônio da Silva Leite – Universidade Estadual de Campinas, Campinas – SP – Brasil

 

Editorial staff

  • Acácia Aparecida Angeli dos Santos - Universidade São Francisco, Itatiba – SP – Brasil
  • Alacir Villa Valles Cruces - Centro Universitário de Santo André, Santo André – SP – Brasil
  • Albertina Mitjáns Martinez - Universidade de Brasília, Brasília – DF – Brasil
  • Anita Cristina Azevedo Resende - Universidade Federal de Goiás, Goiânia – GO – Brasil
  • Carl Ratner – Institute for Cultural Research an Education – California - USA
  • Caterine Ann Cameron – University of British Columbia – Vancouver - Canadá
  • Célia Vectore - Universidade Federal de Uberlândia, Uberlândia – MG – Brasil
  • Claudia Araújo da Cunha – Universidade Federal de Uberlândia, Uberlândia – MG – Brasil
  • Cristina Maria Carvalho Delou - Universidade Federal Fluminense, Niterói – RJ – Brasil
  • Daniel Nivagara – Universidade Pedagógica de Moçambique - Moçambique
  • Deborah Britzman – York University - Canadá
  • Eliza Maria Barbosa - Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Araraquara – SP - Brasil
  • Elvira Aparecida Simões de Araújo - Universidade de Taubaté, Taubaté – SP – Brasil
  • Eunice M. L. Soriano de Alencar - Universidade Católica de Brasília, Brasília – DF – Brasil
  • Fátima Regina Pires de Assis - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo – SP – Brasil
  • Frank C. Worrell – University of California - USA
  • Glória Fariñas León – Universidade de Havana – Havana - Cuba
  • Guillermo Arias Beaton - Faculdade de Psicologia da Universidade de Havana, Havana - Cuba
  • Herculano Ricardo Campos - Universidade Federal do Rio Grande do Norte, Natal – RS – Brasil
  • Iolete Ribeiro da Silva - Universidade Federal do Amazonas, Manaus – AM – Brasil
  • Iracema Neno Cecílio Tada - Universidade Federal de Rondônia, Porto Velho – RO – Brasil
  • Janaina Cassiano Silva – Universidade Federal de Goiás – Catalão – GO – Brasil
  • João Batista Martins - Universidade Estadual de Londrina, Londrina – PR – Brasil
  • Jorge Castélla Sarriera - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul, Porto Alegre – RS – Brasil
  • Leandro Almeida - Universidade do Minho - Portugal
  • Lino de Macedo - Universidade de São Paulo, São Paulo – SP – Brasil
  • Luis Quintanar Rojas – Universidade Autônoma de Puebla, Puebla – México
  • Lygia de Sousa Viégas - Universidade Social da Bahia, Salvador – BA – Brasil
  • Maria Regina Maluf - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo – SP – Brasil
  • Marilena Ristum - Universidade Federal da Bahia, Salvador – BA – Brasil
  • Mercedes Villa Cupolillo - Centro Universitário da Zona Oeste, Campo Grande – RJ – Brasil
  • Regina Lúcia Sucupira Pedroza - Universidade de Brasília, Brasília – DF – Brasil
  • Paul Bartolo – Universityof Malta - Malta
  • Ruth Mercado Maldonado – Instituto Politécnico Nacional – México, DF - México
  • Rita Laura Avelino Cavalcante – Faculdade Messiânica, São Paulo – SP – Brasil
  • Rosa Soares Nunes – Universidade do Porto – Porto – Portugal
  • Shane Jimerson – University of Califórnia - USA
  • Tânia Suely Azevedo Brasileiro - Universidade Federal do Oeste do Pará, Santarém – PA – Brasil
  • Victor Manuel Borges Fortes – Universidade de Cabo Verde
  • Yulia Solovieva – Universidade Autônoma de Puebla – Puebla – México
  • Záira de Fátima de Rezende Gonzalez Leal – Universidade Estadual de Maringá, Maringá – PR – Brasil

 

Editorial production

Collaborators
Ana Bárbara Joaquim Mendonça
Camila Trindade
Mariana Lins e Silva Costa

Secretary
Ana Luiza de Mendonça Oliveira

Spanish translation
Marilsa do Carmo  R. Leon

English Review
Ana Maria Pereira Dionísio

Portuguese Review
Ana Maria Pereira Dionísio

APA Review Standards
Bárbara Maria Costa Silva

Diagrimming
Serifas Editoração Eletrônica

 

[Home] [About the journal] [Instructions to authors] [Subscriptions]


Creative Commons License All the content of the journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons License

Associação Brasileira de Psicologia Escolar e Educacional (ABRAPEE)
Rua Mirassol, 46 - Vila Mariana

CEP 04044-010 São Paulo – SP - Brasil
Fone/Fax (11) 96900-6678


revista@abrapee@psc.br