ERRATUM

Rev Bras Cir Cardiovasc 2011; 26.1: 144

ERRATUM

In the English version of the Brazilian Journal of
Cardiovascular Surgery (25.4), there are the following
amendments:

In the article “A score proposal to evaluate surgical risk in
patients submitted to myocardial revascularization surgery”,
page 447, in Table 3, in the 9th row in the table, where it
reads: “> 2,5 mg/dl (or dialysis)”; the correct is “Creatinine
> 2.5 mg/dl (or dialysis).

In the article “EuroSCORE and mortality in coronary artery
bypass graft surgery at Pernambuco Cardiologic
Emergency Medical Services [Pronto Socorro Cardiologico
de Pernambuco]”, page 474, the correct is “cardiologic”
and not “cardiogologic”.

Table 1 of the 14th row of the table where it reads “<90
dias”, the correct is “<90 days”;

Table 4, in the 13th row of the table where it reads “<90
days”, the correct is “<90 days”;

Table 5, the 1st and 2nd row of the table where it reads “60
anos”, the correct is “60 years”;

Table 6, in the 8th row of the table where it reads “<90
dias”, the correct is “<90 days”;

Figure 1, it is missing in the image the definition of the
horizontal axis (1-Specificity) and the vertical axis (Sensitivity)

144

In the article “Relation between respiratory muscle strength
with respiratory complication on the heart surgery”, page
500, in Table 1, where it reads the words “sim” “nédo”,

“complicacOes respiratorias”, the correct is “yes”, “no”,
“respiratory complications”;

In the article “Epsilon-aminocaproic acid influence in
bleeding and hemotransfusion postoperative in mitral valve
surgery”, page 510, the correct title is: “Epsilon-
aminocaproic acid influence in postoperative bleeding and
hemotransfusion in mitral valve surgery” the correct symbol
tin the abstract is “CPB” and not “CBP”.

In the article “Cardiovascular behavior during rehabilitation
after coronary artery bypass grafting”, page 527, the correct
title is “Cardiovascular response during rehabilitation after
coronary artery bypass grafting”.

In the article “Surgical treatment of pulmonary venous baffle
obstruction after modified Senning procedure”, page 588,
the correct title is “Surgical treatment of pulmonary venous
tunnel stenosis after modified Senning procedure;

In the article “Lipoma resection of the interventricular
septum”, page 591, in Figure 2, where it reads “Lipoma
resected”; the correct is “Resected lipoma”.



